twitter linkbuilding met twitter

Twitter gaat de organische zoekresultaten beïnvloeden

Is uw website nu optimaal vindbaar en staat deze met stipt op de eerste plaats in de zoekresultaten? Dan kan dat binnenkort wel eens gaan veranderen, wanneer u geen gebruik maakt van Twitter.

Het is namelijk duidelijk dat links op Social Media als Twitter de organische zoekresultaten gaan beïnvloeden. Het wordt dus voor organisaties belangrijk actief te zijn op Twitter. Want wanneer een organisatie vandaag de dag de mogelijkheden Social Media negeert, worden er veel kansen niet benut.

Dat nu ook Social Media als Twitter belangrijk wordt voor de vindbaarheid van uw website betekend dat wanneer organisaties de Social Media stap nog niet gezet hebben dat nu moeten gaan doen. Want wie niet meedoet verliest zeker.
Social autoriteit

Site authority en de page authority (PageRank) zijn al ontzettend belangrijk voor de vindbaarheid in zoekmachines,  Social autoriteit is een nieuw aandachtspunt. Google benadrukt dat de hoeveelheid retweets (RT) op Twitter aangeeft in hoeverre een item NIEUWSWAARDE heeft.

Naast kwantiteit (aantal retweets) is kwaliteit nog steeds doorslaggevend. Zo zijn het aantal volgers, de autoriteit van deze volgers en het verschil tussen het aantal volgers en mensen die u volgt bepalend voor de mate van social authority. Dat betekend dat een retweet van iemand met veel volgers meer waarde heeft dan een retweet van iemand met weinig volgers.

TWEETS hebben nieuwswaarde

Nieuws wordt steeds sneller oud. Ook zijn er ontzettend veel websites niet meer actueel, maar staan deze wel hoog in de zoekresultaten. Het tijdstip waarop een TWEET geplaatst wordt is cruciaal voor het beoogde effect. Op het moment dat er een TWEET geplaatst wordt is de informatie het meest actueel. En de meest actuele informatie tonen in de zoekresultaten, op het moment dat iemand er naar op zoek is, is voor Google erg belangrijk. Het is dus belangrijk om te weten op welke dag uw volgers het meest actief zijn en op welk moment verkeren zij in de beste gemoedstoestand om te retweeten.

Creatieve Linkbuilding met Twitter

Naast het tijdstip van het plaatsen van de TWEET is de beperkte ruimte één van de meest cruciale punten. Met Twitter kunt u een bericht schrijven van maximaal 140 karakters. Belangrijk is uw bericht niet langer te schrijven dan 120 karakters zodat er voldoende ruimte overblijft voor de gebruikersnaam wanneer uw bericht wordt geretweet.

Wanneer u uw TWEET met 140 karakters vult en uw TWEET wordt geretweet dat valt het laatste deel van uw TWEET weg, omdat het plaatst heeft moeten maken voor de gebruikersnaam van degene die uw TWEET heeft doorgestuurd. En een gebruikersnaam van Twitter mag niet langer zijn dan 20 karakters, dat is de reden dat wij adviseren uw TWEET niet langer te schrijven dan 120 karakters.

Het is ook ontzettend belangrijk een link op te nemen naar uw website waar meer informatie te vinden is of de gewenste actie moet plaats vinden, bijvoorbeeld het aanmelden voor een training of evenement. Dit zorgt voor verkeer naar uw website en het is toch uw website waar u geld verdient.

Uw link verkorten met bit.ly

De link naar uw website kan soms erg lang zijn en daarmee veel karakters in beslag nemen in uw TWEET. Misschien is de link naar de juiste pagina zelfs wel meer dan de beschikbare 140 karakters. Wanneer u deze ‘lange’ link van uw website kopieert en u bezoekt de website http://bit.ly kunt u daar uw ‘lange’ link verkorten.

De originele website link naar dit artikel:

Succesvolle Linkbuilding met 140 karakters

De website link verkort met bit.ly
http://bit.ly/f2N2hz

Een ander voordeel van een bit.ly link is dat u kunt meten hoe vaak er op uw bit.ly link is geklikt. En niet alleen hoe vaak er op uw bit.ly link is geklikt maar uit vanuit welke bron, vanuit uw Tweet, vanuit uw e-mailbericht, vanaf uw website etc. Dit kunt u analyseren door achter de bit.ly link een + te plaatsen.
http://bit.ly/f2N2hz+

Hapklare informatie

Met het toenemende aanbod van informatie scannen mensen meer dan ooit tevoren. Mensen zijn gevoelig voor hapklare informatie in de vorm van een infographic, video of een grafiek. Vermeld daarom zaken, naast de titel van het bericht, die mensen aanmoedigt om te klikken en te retweeten. Dit artikel zou bijvoorbeeld op onderstaande wijze gepubliceerd kunnen worden. De toevoeging van [NIEUWS] in de tweet geeft nieuwswaarde en urgentie aan.

[NIEUWS] Twitter belangrijk voor de vindbaarheid van uw website in zoekmachines. Lees meer: http://bit.ly/f2N2hz #ivendo

(aantal karakters: 120)

Succes!

Arjan Vos - iVendo Marketing

Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

Comments are closed.