blogivendo-online-marketing-blog

Een blogartikel schrijven? Een Facebook bericht plaatsen? Een YouTube video maken? Maar waarover? Heb jij content ideeën nodig? Eens in de zoveel tijd raakt de inspiratie op. En waar moet je dan over gaan bloggen of een Facebook bericht maken? Uit onderzoek blijkt dat er steeds meer met complete vragen wordt gezocht binnen zoekmachines. Dus niet enkel ‘appeltaart maken’, maar ‘hoe maak ik een appeltaart’, of ‘met welke soort appels kun je het beste een appeltaart maken’. Als jij met content op jouw website antwoord kan geven op dergelijke vragen wordt dit beloond met hoge posities in de zoekresultaten van zoekmachines als Google.

Content ideeën nodig?

Een eenvoudige manier om inspiratie op te doen is via de online content tool AnswerThePublic.com (ook in het Nederlands!). De suggesties zijn gebaseerd op vragen die mensen hebben gebruikt in zoekmachines als Google om te zoeken naar producten en diensten. Als je een blogartikel, Social Media bericht of bijvoorbeeld een YouTube video baseert op zo’n vraag weet je zeker dat er mensen in het onderwerp geinteresseerd zijn. Content Marketing is het creëren van content wat jouw doelgroep interessant vindt. Content dat interessant is en vragen beantwoord wordt gedeeld en verspreid, dit met als resultaat meer relevante bezoekers naar jouw website.

Deze online content tool geeft jou de zoekvragen van je doelgroep!

online-contenttool-blog-inspiratie-content-inspiratie

Wat zijn de online zoekvragen van mijn doelgroep? Met AnswerThePublic.com krijg je de vragen van je doelgroep in één oogopslag te zien. Als ik bijvoorbeeld zoek op ‘LinkedIn’ geeft AnswerThePublic mij vragen, die bezoekers aan Google stellen. Bijvoorbeeld: ‘Welke foto op LinkedIn?’, ‘Hoe LinkedIn connectie verwijderen?’, of ‘Wanneer gebruik je LinkedIn?’.

online-contenttool-blog-inspiratie-content-inspiratie-2018

Visualisatie van zoekvragen op AnswerThePublic.com

Creëer relevante content met AnswerThePublic.com

Rondom deze vragen kunnen zogeheten FAQ-pagina’s, blogartikelen en Social Media berichten geschreven worden waar je veelgestelde vragen beantwoordt. De kans is dan groot dat bezoekers met een dergelijke vraag op jouw website uitkomen. Eenvoudige zoekopdrachten worden specifieker. Niet langer zoeken jouw potentiële klanten met slechts 1 zoekwoord maar met 3 of 4 zoekwoorden en zelfs met complete vragen. Jouw potentiële klanten zoeken naar antwoorden op hun vragen. Als jij weet wat de (zoek)vragen van je doelgroep zijn kun je ze met relevante informatie op je website bereiken. In plaats van aanbodgestuurd informatie schrijven is het waardevol om vraaggestuurde content te plaatsen waarin je antwoorden geeft op de vragen van je doelgroep.

Nog meer content ideeën nodig?

  • Beschrijf een opdracht
  • Geef tips over jouw vakgebied
  • Ga in op actuele gebeurtenissen in jouw vakgebied
  • Interview experts en klanten (blog en/of video)
  • Zet een vraag uit en beschrijf de resultaten in een blog
  • Maak verslag van een evenement of beurs
  • Geef je mening over apps of producten die met jouw onderneming te maken hebben
  • Kijk in je inbox of er vragen gesteld zijn die d.m.v. een blog of video kunt beantwoorden

Laat in onderstaand reactieformulier weten wat je van dit blogartikel vind.
Heb je wellicht nog aanvullende tips?

Fijne dag.

Arjan Vos
iVendo Marketing
Laat je marketing effectief zijn!

Arjan Vos - iVendo Marketing

Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

1 Comment

  1. Paul schreef:

    Wow! Wat een geweldige tip. Hier kan ik maanden mee vooruit. Thx.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CONTROLE *