blogivendo-online-marketing-blog
Leestijd: 2 minuten

De Coronacrisis kan voor jouw bedrijf een enorme impact hebben. Zeker in bepaalde branches is het nu moeilijk om te kunnen blijven ondernemen. Voor anderen is het juist (nu) belangrijk om je product of dienst goed kenbaar te maken.

  1. Pas je openingstijden aan
    Heb je aangepaste openingstijden door de Coronacrisis / Covid-19? Laat klanten niet voor een dichte deur staan! Pas je openingstijden aan op lokale platformen als Google My Business, Facebook en LinkedIn. Lees ook: Hoe informeer je klanten via Google My Business in tijden van Corona / COVID-19?
  2. Ga door met SEO  / het beter vindbaar maken van je website / webshop
    SEO / Zoekmachine Optimalisatie heeft tijd nodig, ga dus door met je SEO-werkzaamheden. Volg een online training om je kennis wat op te frissen en deze naar een hoger niveau te brengen. Een online SEO-training volgen? Dat kan: Zoekmachine Marketing training (SEO) en Content Marketing training.
  3. Schrijf nieuwe content
    Door de Coronacrisis wat tijd over? Ga nieuwe (web)teksten schrijven. Lees je huidige teksten nog eens door. Zijn deze nog actueel?
    Lees ook: Waarover moet ik nu weer bloggen of schrijven?
    Lees ook: 5 TIPS voor webteksten die aanzetten tot ACTIE
    Lees ook: Waarover bloggen?
  4. Zet een update op je website
    Schrijf een update op de website/webshop over Covid-19 / Corona. Op wat voor manier het jouw sector of jouw klanten beïnvloedt? Laat bezoekers van je website ook weten wat er verandert m.b.t. jouw openingstijden en/of bedrijfsvoering. Heb je een restaurant en kunnen mensen afhalen – of bezorg je – vermeld dit met de duidelijke opvallende tekst op je website. Geef je i.p.v. fysieke klassikale trainingen nu online trainingen en/of webinars? Vermeld dit op je website. Vermeld op je website / webshop heel erg duidelijk naar je klanten toe met een FAQ o.i.d. over geplande evenementen, lopende acties, vouchers.
  5. Zie kansen en mogelijkheden
    Bied je klant alternatieven! Kijk als bedrijf naar hoe jij je klanten kan blijven helpen door bijvoorbeeld online trainingen en/of webinars aan te bieden. Wellicht kun je d.m.v. programma als Zoom of Skype toch met je klanten (en nieuwe klanten) in contact blijven. Dergelijke programma’s zijn interactie; je hoort en ziet elkaar. Misschien kan je er geld mee verdienen maar probeer vooral ook in de picture te blijven / in contact te blijven met je klanten.

Wij denken graag met je mee!

Bel met iVendo Marketing Groningen op 050 210 10 14.

Patrick is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Zijn specialisme is online marketing, websiteontwikkeling en zoekmachine optimalisatie. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Naast het geven van trainingen coacht Patrick startende ondernemers die effectief met hun onderneming willen starten.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

Comments are closed.