Iedereen in Nederland heeft er eentje.

We zijn al lang vertrouwd geraakt aan dit systeem van gebiedsindeling. LinkedIn heeft echter een eigen verdeling van Nederland gemaakt die losstaat van de Provincies. Zij komen tot 13 Area’s en één Stad. De laatste is Almere. Den Haag moet het doen met de Engelse versie “The Hague”.

Dit zijn de 13 mogelijkheden:

– Almere Stad
– Amsterdam Area
– Apeldoorn Area
– Breda Area
– Eindhoven Area
– Enschede Area
– Groningen Area
– Maastricht Area
– Nijmegen Area
– Rotterdam Area
– The Hague Area
– Tilburg Area
– Utrecht Area

Op zich niets verkeerd mee als je in de genoemde steden woonachtig bent. Er bestaan ook andere situaties. Woon je bv. in Breskens (Zeeuws-Vlaanderen) dan staat in je LinkedIn Profiel “The Hague Area”. Rotterdam of Breda-Area zou m.i. logischer zijn omdat deze steden dichterbij zijn dan Den Haag.

Ben je gevestigd in Oudeschild (Texel), dan ben je gekoppeld aan Amsterdam Area. Dit is minder vreemd maar vind het toch wel een grove indeling. Zwolle is te klein want als je deze postcode invult wordt je toegevoegd aan “Apeldoorn Area”.

De Friezen hebben echter helemaal geen eigen plaats. Sneek zit vast aan “Almere Stad” , Drachten aan “Groningen Area” en ben je woonachtig in Tytsjerk (Frieland) dan ben je niet vindbaar en woon je heel algemeen in Nederland. Dit kleine dorp ligt op enkele kilometers van Leeuwarden. De persoon in kwestie die daar woonachtig is heeft het probleem ‘opgelost’ door de postcode van Leeuwarden in te vullen in haar profiel zodat nu ipv The Netherlands, Groningen Area gepubliceerd wordt.

Postcodes, voor ons een vertrouwd systeem, voor LinkedIn nog niet helemaal. Wellicht dat LinkedIn Nederland dit op kan pakken en in de nabije toekomst aan gaat passen.

LinkedIn maakt het Netwerk van je Netwerk inzichtelijk en is in korte tijd het zakelijk Netwerk van Nederland geworden. Steeds meer mensen maken een profiel aan. Jammer genoeg benutten ze echter nog niet alle mogelijkheden.

iVendo Marketing heeft reeds vele organisaties geadviseerd online netwerken als LinkedIn effectief in te zetten en dit niet te laten verworden tot een digitale visitekaartenbak of rolodex. Social Media zijn spannend en ontzettend kansrijk. Wanneer je vandaag de dag de mogelijkheden negeert, worden er veel kansen niet benut. Wie echter helemaal niet meedoet verliest zeker.

* Niet zomaar meedoen omdat iedereen het doet.
* Laat je goed informeren over de mogelijkheden.

Het Nieuwe Werken…Veel Netwerkplezier!

Arjan Vos - iVendo Marketing

Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

Comments are closed.