Facebook meldt dat er de komende tijd nieuwe functionaliteiten worden uitgerold die het makkelijker maken om conversaties op Facebook te volgen o.a. de Facebook Hashtag. De Hashtag kennen we vooral van Twitter maar ook Facebook maakt vanaf nu gebruik van de Facebook Hashtags. Wat is het en wat kun je ermee?
Met de Facebook Hashtags wil Facebook het eenvoudiger maken om conversaties over bepaalde onderwerpen inzichtelijk te maken. Facebook zal ook met trending Hashtags komen zodat je snel kunt zien waar nu veel over wat gesproken. Facebook Hashtags zijn vanaf nu klikbaar.
Wanneer je gebruik maak van een Hashtag (#) wordt het betreffende woord of deel van een zin automatisch blauw en is daarmee aanklikbaar geworden. Wanneer je op een Hashtag klikt wordt er een scherm geopend met aanverwante berichten die gebruik maken van dezelfde Hashtag.
Op Twitter is je bericht beperkt tot 140 tekens. Dat is veelal de reden voor gebruikers om de #hashtag onderdeel te maken van hun zinnen. Op Facebook heb je meer ruimte voor tekst en opmaak van je bericht, zoals een witregel. Je zou daarmee eerst je bericht kunnen schrijven en je Facebook Hashtag onderaan je bericht plaatsen. Je bericht is nu minder rommelig en beter leesbaar.
Je kunt met Facebook ook zoeken naar berichten met hashtag.
Hiervoor kun je de zoekbalk van Facebook gebruiken bovenin Facebook.
Facebook zakelijk optimaal inzetten?
Meld je aan voor de Facebook Marketing training.
Maak jij al optimaal gebruik van Facebook hashtags? Laat een reactie achter.
Fijne dag,
Arjan Vos
Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.