Na Twitter, Instagram en Vine geeft ook Facebook zijn gebruikers de mogelijkheid om posts te embedden (insluiten) op de eigen website/webshop. De functie is nu voor iedereen beschikbaar. Het voordeel hiervan is dat je bezoekers op je site kunt houden en toch content van Facebook kunt laten zien.
Stap 1. Klik op de datum onderaan de naam van het profiel
Stap 2. Kopieer de URL
In het scherm dat wordt geopend specifiek van dit bericht wordt een unieke URL gegenereerd.
Kopieer deze URL en plak deze op een pagina/bericht.
Stap 3. Plak de URL in een pagina/bericht
En zo ziet een embedded Facebook post/bericht eruit:
iVendo Online Marketing Seminar: 01 november 2013 GRONINGENEen dag uit je business om te werken aan je…
Geplaatst door Arjan Vos op Zondag 8 september 2013
Het embedden van een Facebook post geeft bezoekers van je site evenveel opties als bij de originele Facebook-post. Zo kan de post een like of reactie ontvangen en kan de post door anderen worden gedeeld.
Als de post van een zakelijke Facebook-pagina (fanpage/ bedrijfspagina) afkomstig is, kan ook de pagina direct een LIKE ontvangen.
Hoe zie jij de toepassingen van de Facebook Embedded Post voor je?
Laat je reactie achter of reageer op eerder geplaatste berichten.
Fijne dag
Arjan Vos
Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.