twitter header image

Twitter als marketinginstrument

Je kunt tweets eenvoudig embedden in je website of in je weblog. Hierdoor deel je twitterberichten zonder dat gebruikers je website of blog verlaten. De tweet is dan niet alleen mooier in de tekst, tot nu gebruikten we altijd een link en een afbeelding, maar biedt ook de mogelijkheid tot rechtstreekse interactie. Op deze manier kun je Twitter nog gerichter inzetten als effectief marketinginstrument.

Via een embedded tweet kunnen bezoekers van je website:

# Op de tweet antwoorden en aan de conversatie deelnemen
# De tweet delen door te retweeten (doorsturen)
# De tweet als favoriet markeren en opslaan
# Het twitterprofiel van de twitteraar zien
# De twitteraar direct volgen

6 Stappenplan

  1. Ga naar het Twitteraccount van degene waarvan je de tweet wilt embedden.
  2. Klik op de tweet die je wilt embedden binnen je website / weblog.

3. Klik op ‘Details‘.

4. Klik op ‘Deze tweet embedden‘.

  1. Kies in dit scherm voor HTML en de gewenste uitlijning.
  2. De <blockquote> code kopieer je en plak je in de HTML code van je website / weblog.

Waarom waardevol..

Embedded tweets komen goed naar voren op een website omdat ze grafische elementen bevatten en daardoor een eyecatcher zijn voor je websitebezoekers. Zoals je ziet is het voor je websitebezoeker eenvoudig om je 1. te volgen. 2. je tweet te beantwoorden. 3. je tweet door te sturen (grootste voordeel!!). En 4. je tweet aan zijn of haar favorieten toe te voegen.

Dat je websitebezoekers je tweet eenvoudig kunnen doorsturen (RT) is het grootste voordeel van de embedded tweet. Jij faciliteert namelijk op je website deze mogelijkheid. Je websitebezoeker hoeft dus niet eerst naar je Twitteraccount. Het feit dat je websitezoeker je tweet doorstuurt is de grootste kracht van Twitter. Wanneer jij namelijk een commercieel bericht stuurt is het 100% reclame. Wanneer iemand uit jij netwerk of je websitebezoeker een tweet doorstuurt is het geen reclame maar een aanbeveling aan zijn of haar netwerk.

3 marketing toepassingen van een embedded tweet..

1. Plaats berichten van je klanten als referentie op je website
2. Uitnodigingen/ promotie voor evenementen  en trainingen
3. Voeg een tweet toe aan je e-mail handtekening

Zie je de embedded tweet als toegevoegde waarde op je website? En Twitter als effectief marketinginstrument? Weet jij nog meer slimme toepassingen van de embedded tweet?

Laat je reactie achter. Groet, Arjan Vos

Patrick Warmelink - iVendo Marketing

Patrick is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Zijn specialisme is online marketing, websiteontwikkeling en zoekmachine optimalisatie. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Naast het geven van trainingen coacht Patrick startende ondernemers die effectief met hun onderneming willen starten.

Meer over – Volg Patrick op Twitter: @warmelink en Google+

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CONTROLE *