70 twitter tips twitter trics

Eenvoudig, praktisch toepasbaar

Vertrouwen en reputatie

1. Beantwoord veel voorkomende vragen van je klanten
2. Deel inzicht en opinie
3. Deel interessante links en blogs
4. Links die jouw bedrijf in het zonnetje zetten (andere media)
5. Tweet regelmatig om je merk in het geheugen van je klant te houden6. Deel hoogwaardige content dat aansluit bij de wensen van je doelgroep
7. Deel informatie over je bedrijf of organisatie wat interessant is voor je doelgroep 8. Promoot concurrenten als ze het echt een keer verdienen
9. Tweet links naar Slideshare presentaties of video’s
10. Promoot aankomende sprekers voor een event
11. Noem prijzen of waarderingen die je hebt gekregen
12. Wees diegene die het ‘breaking news’ in je branche brengt
13. Doe live verslag via Twitter van events waar je aanwezig bent

Marketing

14. Praat over waarden en normen van je bedrijf en de bedrijfscultuur
15. Laat mensen weten bij welke events je bedrijf aanwezig is de komende periode
16. Geef je volgers af en toe een leuke korting
17. Bied kortingen aan voor de mensen die je komen opzoeken op events
18. Laat je ‘menselijke’ gezicht zien
19. Praat over wat je aan het doen bent
20. Praat over wie je bent
21. Vertel wanneer je wat gaat doen
22. Werf inschrijvingen voor je nieuwsbrief
23. Zorg voor traffic naar je site
24. Vind referenties
25. Bied referenties aan
26. Stel mensen aan elkaar voor
27. Organiseer een wedstrijd
28. Zet werknemers eens in het zonnetje
29. Zet je Twitter profiel op je marketingmateriaal
30. Promoot je laatste blogs en nieuwsbrieven
31. Deel reviews over mensen die iets voor je gedaan hebben
32. Tweet als je iets bijzonders aan het doen bent
33. Bied excuses aan voor fouten of ongeregeldheden
34. Wees enthousiast over de komende week
35. Vraag om stemmen op social media sites

Luisteren

36. Spoor conversaties op over jouw merk en online reputatie
37. Bekijk de voor jou meest belangrijke keywords (Tweetdeck/HootSuite)
38. Lees conversaties over jouw branche in het algemeen
39. Doe gratis marktonderzoek over wat mensen wel of niet willen
40. Bedenk stellingen/polls om de opinie van je volgers te meten
41. Leer wat wel of niet werkt voor je concurrenten
42. Kijk hoe je concurrenten communiceren met hun klanten
43. Kijk wie je concurrenten zijn
44. Kijk wanneer je klanten het meest actief zijn op Twitter
45. Identificeer Twitter trends of ‘hot topics’
46. Vind manieren om wat jij doet te verbinden met de Twitter trends
47. Vraag mensen naar hun mening en opinie. Luister naar ze.
48. Maak notities van opmerkingen van klanten die dingen constateren die jouw ‘business’ kunnen beïnvloeden

Gebruik en groei van je online netwerk

49. Communiceer meer persoonlijk met contacten op andere social networks
50. Probeer relaties op te bouwen in plaats van het gebruik van flyers en cold calling
51. Gebruik Twello of Listorious om mensen te vinden met dezelfde interesses
52. Vul je Twellow en ‘we follow’ profiel in zodat anders jou ook makkelijk kunnen vinden
53. Gebruik Twitter om interessante discussies te vinden waar je zelf ook aan mee kunt doen
54. Vind gastbloggers voor je blog
55. Vind onderwerpen voor je eigen blog
56. Ontmoet beïnvloeders en belangrijke personen uit jouw branche
57. Vermijd vervelende discussies met boze klanten en probeer hulp aan te bieden als dat mogelijk is
58. Koppel je Twitter profiel aan die van LinkedIn (#in), Facebook (#fb) en laat je tweets op je website verschijnen
59. Neem deel aan ‘Follow Friday’ om meer mensen te ontmoeten
60. Gebruik diensten zoals bit.ly
61. Ontdek welke acties er voor zorgen dat meer mensen je gaan volgen

Gebruik en groei van je offline netwerk

62. Organiseer eens een meeting voor je volgers en ontmoet elkaar in ‘real life’
63. Vind nieuwe klanten door het gebruik van ‘advanced search’
64. Gebruik ‘Twitter search’ om potentiële klanten te vinden door een concurrent in je tweet te noemen… en maak hier dan gebruik van.
65. Geef korting coupons weg aan je volgers om de verkoop te bevorderen
66. Tweet over nieuwe producten en diensten
67. Vraag je volgers referenties achter te laten op je website
68. Vind nieuwe werknemers

Maak plezier!

69. Word een betere schrijver
70. Deel content die je volgers aan het lachen maakt
71. Vind content waar je inspiratie en motivatie uit haalt
72. Leer nieuwe dingen
73. Maak vrienden, niet alleen op professioneel gebied

Twitter training

Nieuwsgierig naar de zakelijk mogelijkheden van Twitter als marketingtool? Wellicht heb je al een Twitter account. Maar zet je deze ook zakelijk op een juiste manier in? Of is het bij het aanmaken van een account gebleven? Vraag jij je af wat je met Twitter is je marketing en communicatie kunt? Volg dan de praktische Twitter training van iVendo Marketing. Verspil minder tijd aan Twitter, doe alleen dat wat resultaat brengt!

Patrick Warmelink - iVendo Marketing

Patrick is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Zijn specialisme is online marketing, websiteontwikkeling en zoekmachine optimalisatie. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Naast het geven van trainingen coacht Patrick startende ondernemers die effectief met hun onderneming willen starten.

Meer over – Volg Patrick op Twitter: @warmelink en Google+

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CONTROLE *