Een gemiddelde website op het internet begint bovenaan in het menu met een knop HOME en veelal daarna een knop genaamd OVER ONS. Een logische gedachte vanuit de website eigenaar natuurlijk, want je wilt wat meer over jezelf vertellen. Maar wil een webbezoeker dit ook? Of wil hij eerst iets anders?
Een bezoeker moet wel een reden hebben om te klikken op het menu-item ‘Over Ons’ en vaak ontbreekt die reden. Eigenlijk interesseert het een nieuwe bezoeker in eerste instantie niet zozeer wie je bent, maar is eerder geïnteresseerd OF én HOE jij hem of haar kan helpen. Ze vragen zich af of ze aan het juiste adres zijn voor de oplossing voor hun probleem/behoefte. Pas als dat duidelijk is komt de interesse in wie jij zelf bent.
Veelal bevat een gemiddelde ‘Over Ons’-pagina alleen maar saaie lappen tekst met missie en visie etc. Teksten zonder de echte voordelen voor de klant. De klant wil niet lezen wat jouw missie en visie is, maar of jij hem begrijpt. Hij wil weten of jij de oplossing voor hem hebt én waarom hij voor jou moet kiezen en niet voor je concurrent.
Verander ‘Over Ons’ daarom in ‘Waarom Ons’ en vermeld op deze pagina waarom een klant voor jou moet kiezen. Je geeft met het woord ‘waarom’ aan dat op deze pagina de voordelen/USP te vinden zijn. Wat jou onderscheid van de concurrent. Een kleine woord aanpassing kan al zorgen voor een enorm verschil in resultaat en ook in je eigen mindset qua teksten schrijven. Houd altijd de wens van de klant voor ogen. Bied een oplossing voor een probleem/behoefte dat iemand heeft.
Succes!