contactform7-kopie-sturen

Websitebezoekers haten je formulieren.

‘Formulieren zijn klote’ volgens expert Luke Wroblewski. Noem jij de formulieren op je website formulieren? Na het lezen van dit artikel niet meer. De reden dat je websitebezoekers ‘formulieren’ zo erg vinden is omdat ze al veel ellende hebben meegemaakt op andere websites. Formulieren die niet te begrijpen zijn, technische problemen, al hun zojuist ingevulde gegevens plotseling verdwenen.. Het woord formulier heeft daardoor een negatieve lading gekregen.

Noem de taak, de oplossing, het voordeel

Klanten vullen formulieren in omdat ze iets willen. Wat je klanten niet willen is het invullen van een formulier! Wat ze wel willen is het uitvoeren van een taak, een oplossing voor hun probleem, een voordeel, iets waar ze plezier aan beleven ect.

Dus.. noem in de titel van het formulier niet
het WOORD ‘formulier’, maar bijvoorbeeld:

  • Inschrijven voor de LinkedIn training
  • Aanvragen van een zoekwoordanalyse
  • Bestellen van het iVendo Marketing E-Book
  • Doorgeven van een extra deelnemer

Maar ook formuliertitels als:

  • Wilt u van online bezoekers uw klanten maken?
  • Wilt u de vindbaarheid van uw website vergroten?

En daarmee dus gericht op meer omzet, meer zichtbaarheid,
meer plezier, meer inschrijvingen, meer aanvragen etc..

Ons advies – maak de titel motiverend

Ons advies is om de taak, de oplossing, het voordeel, het plezier bovenaan een formulier te zetten. Op deze manier weten klanten waarvoor ze het doen en werkt dus motiverend. Want geef nu toe, wat voegt het woord (inschrijf/aanmeld)FORMULIER nu werkelijk toe? Iedere websitebezoeker ziet toch in één oogopslag dat het een formulier is? Maak de titel motiverend voor je websitebezoekers om het formulier vervolgens in te vullen.

Motiverende formuliertitel = verhoging conversie!

Alles weten over het schrijven en optimaliseren van je webpagina’s? Meld je dan aan voor de inspirerende training Effectief Vindbare WEBteksten Schrijven.

Arjan Vos - iVendo Marketing

Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

Comments are closed.