Leestijd: 2 minuten

Ontvang je ook ontzettend veel e-mailberichten via LinkedIn?

Wanneer je dit storend vindt is het wellicht goed om eens kritisch te kijken naar de instellingen van je LinkedIn profiel om hier meer grip op te krijgen.

Wanneer je ‘lid’ wordt van een LinkedIn groep kun je aangeven met welke regelmaat je e-mailberichten wenst te ontvangen. Standaard staat de optie vaak op individueel. Dit betekend dat u bij elke actie van de LinkedIn groep een e-mailbericht ontvangt om je op de hoogte te stellen.

Wanneer er een discussie wordt aangemaakt, wanneer er op een discussie wordt gereageerd etc. Of dat wenselijk is dat is natuurlijk persoonlijk. Maar wanneer dat niet wenselijk is en je ervaart bovenstaande als storend, dan is het goed om naar de instellingen van je LinkedIn profiel te kijken wat betreft het ontvangen van e-mailberichten via LinkedIn.

Stap voor stap

Rust met je muis op je weergave-naam rechtsboven in je LinkedIn profiel. Er verschijnt een menu waarin de optie INSTELLINGEN staat weergegeven. Wanneer u op ‘instellingen’ klikt, komt je in het scherm waar je alle belangrijke instellingen van LinkedIn aantreft. (Wellicht moet je hiervoor even opnieuw inloggen.)

Voor het ontvangen van e-mailberichten via LinkedIn klik je op het kopje ‘E-mail voorkeuren‘. Hier kun je eenvoudig beheren welke e-mailberichten je wel en niet wenst te ontvangen en met welke regelmaat. Dat kan zijn ‘afzonderlijk e-mailbericht’, ‘wekelijks overzicht via e-mail’ en ‘geen e-mail’.

Welke optie nu het meest geschikt is hangt af van je persoonlijke voorkeur en van de activiteiten waarover je op de hoogte gehouden wenst te worden. Je zou je kunnen voorstellen dat wanneer je ‘lid’ bent van een – voor jou – interessante groep, waar je eventueel business uit kunt halen, dat je met enige regelmaat op de hoogte gehouden wilt worden van de activiteiten binnen deze LinkedIn groep. Maar dat je bij een andere groep zelf – zo nu en dan – de moeite neemt om te kijken wat er gebeurt binnen de LinkedIn groep.

In ieder geval weet je nu hoe en waar je je INBOX relevant kunt houden.

Arjan Vos - iVendo Marketing

Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

Comments are closed.