Leestijd: 2 minuten

Is mijn website goed vindbaar?

We zijn natuurlijk allemaal heel erg benieuwd waar onze website nu in de zoekresultaten naar voren komt wanneer we zoeken met relevante zoekwoorden. Nu is het zo dat Google zich aanpast aan jouw persoonlijke zoekgedrag. Gebruik jij zoekwoorden en klik je vervolgens vaak je eigen website aan, dan zet Google deze hoog in zoekresultaten. Maar is dit de werkelijkheid?

Persoonlijke zoekgedrag

Google past zich aan aan jouw persoonlijke zoekgedrag. En daarmee dus ook de zoekresultaten. Klik je vaak op je eigen website? Dan moet je er niet raar van opkijken dat op jouw computer jouw eigen website op een bepaald zoekwoord op de eerste pagina van de zoekresultaten staat. Maar bij de buurman kan jouw website op hetzelfde zoekwoord pas op pagina 5 staan. Wat is nu werkelijkheid?

Google Free Monitor

Om te kijken hoe wij scoren met onze webteksten binnen Google op relevante zoekwoorden raadpleeg ik zo nu en dan Google Free Monitor. Ik gebruik Google Free Monitor voor een echte weergave van de positie van mijn website op bepaalde zoekwoorden in Google. Een GRATIS tool waarin je je website opgeeft en een aantal zoekwoorden waarvan je wilt weten op welke positie binnen de zoekresultaten je website staat. Je kijkt dan met de bril op van je buurman.

Bekijk de tutorial op het volledige scherm.

Download GRATIS Google Free Monitor.

Waarom Google Free Monitor?

1. We willen weten waar in de zoekresultaten we staan met onze website en het resultaat van onze inspanningen. We willen natuurlijk een 0-meting doen. Waar staan we nu met onze website op bepaalde zoekwoorden. We gaan een aantal verandering aanbrengen, wat tips toepassen en wat levert ons dat nu op?

2. Google past zich aan. Aan jou. Vooral wanneer je bent ingelogd met een zogeheten google-account worden je zoekopdrachten en je voorkeuren opgeslagen. Het is dus helemaal niet raar dat jij op je eigen computer je website met stipt op nummer 1 ziet staan. Vol enthousiasme laat je dat weten aan je buurman. Die zoekt op het zoekwoord en komt je website in de verre verte niet tegen.

Met Google Free Monitor kijk je blanco en dus naar de werkelijkheid. Nogmaals download de tool, bekijk de video, kijk door de ogen van je buurman en doe er je voordeel mee.

Succes!

Arjan Vos - iVendo Marketing

Arjan is oprichter en eigenaar van iVendo Marketing. Hij is gespecialiseerd in online marketing en online verkoop. Sinds 2002 helpt hij organisaties met het effectief en doelgericht inzetten van de mogelijkheden die internet biedt. Zijn grootste passie is het delen van kennis die mensen inspireren, motiveren en activeren om het maximale uit hun onderneming te halen.

Meer over – Volg Arjan op Twitter: @arjanmvos en Google+

Comments are closed.